אוטותל מחויבת לספק שוויון הזדמנויות לאנשים עם צרכים מיוחדים, כפי שמפורט בהצהרת הנגישות הזו. הצהרה זו נכתבת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, ומתייחסת, כמובן, גם לנשים.
אנחנו מאמינים בנחישות שהאינטרנט צריך להיות זמין ונגיש לכל אחד, ומחויבים לספק אתר נגיש לקהל הרחב ביותר האפשרי, ללא קשר ליכולותיו.
לשם כך, אנו שואפים להיצמד ככל האפשר להנחיות הנגישות של קונסורציום האינטרנט העולמי (W3C) לגרסת 2.1 ברמת AA. הנחיות אלו מסבירות כיצד להפוך את תוכן האינטרנט לנגיש לאנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות. התאמה להנחיות אלו מסייעת לנו להבטיח שהאתר נגיש לאנשים עיוורים, אנשים עם לקויות מוטוריות, לקויות ראייה, מוגבלויות קוגניטיביות, ועוד.
האתר עושה שימוש בטכנולוגיות שונות המיועדות להפוך אותו לנגיש ככל האפשר בכל עת. אנו משתמשים בממשק נגישות שמאפשר לאנשים עם מוגבלויות ספציפיות להתאים את ממשק המשתמש (UI) ועיצובו לצרכיהם האישיים.
בנוסף, האתר עושה שימוש ביישום מבוסס AI שרץ ברקע ומבצע אופטימיזציה לרמת הנגישות באופן קבוע. יישום זה מתאים את HTML של האתר, ומסייע בהתאמת התפקוד וההתנהגות שלו עבור קוראי מסך המשמשים משתמשים עיוורים, וכן עבור פונקציות מקלדת לאנשים עם מוגבלויות מוטוריות.
קוראי מסך וניווט במקלדת
האתר שלנו מיישם את טכניקת ARIA (יישומי אינטרנט עשירים לנגישות), לצד שינויים התנהגותיים שונים, על מנת להבטיח שמשתמשים עיוורים המבקרים באתר עם קוראי מסך יוכלו לקרוא, להבין, ולהשתמש בתפקודי האתר. עם כניסתו של משתמש עם קורא מסך לאתר, הוא מקבל הודעה מיידית להיכנס לפרופיל קורא המסך, כך שיוכל לגלוש ולהפעיל את האתר ביעילות. כך האתר שלנו מכסה חלק מהדרישות החשובות ביותר לקוראי מסך:
- אופטימיזציה לקוראי מסך: אנו מריצים תהליך של למידה על רכיבי האתר מלמעלה למטה, כדי להבטיח עמידה מתמשכת גם בעת עדכונים באתר. בתהליך זה, אנו מספקים לקוראי המסך נתונים משמעותיים באמצעות סט תכונות ARIA. לדוגמה, אנו מספקים תוויות טפסים מדויקות; תיאורים לאייקונים ניתנים לפעולה (אייקוני מדיה חברתית, אייקוני חיפוש, אייקוני עגלה וכו'); הנחיות אימות עבור שדות קלט; תפקידים של רכיבים כמו כפתורים, תפריטים, דיאלוגים מודאליים (פופ-אפים) ועוד.
בנוסף, התהליך הרקע סורק את כל תמונות האתר ומספק תיאור מדויק ומשמעותי המבוסס על זיהוי תמונות באמצעות תג ALT עבור תמונות שאינן מתוארות. כמו כן, הוא יחלץ טקסטים המוטמעים בתוך תמונות באמצעות טכנולוגיית OCR (זיהוי תווים אופטי). להפעלת התאמות לקוראי מסך בכל עת, על המשתמשים ללחוץ על שילוב המקלדת Alt+1. משתמשי קוראי מסך מקבלים גם הודעות אוטומטיות להפעלת מצב קורא המסך ברגע שהם נכנסים לאתר.
התאמות אלו תואמות לקוראי המסך הפופולריים כמו JAWS, NVDA, VoiceOver, ו-TalkBack.
- אופטימיזציה לניווט במקלדת: התהליך הרקע מתאים גם את HTML של האתר ומוסיף התנהגויות שונות באמצעות קוד JavaScript כדי להפוך את האתר ניתן לשימוש באמצעות המקלדת. זה כולל את היכולת לנווט באתר באמצעות מקשי Tab ו-Shift+Tab, להפעיל תפריטים נפתחים עם מקשי החיצים, לסגור אותם עם Esc, להפעיל כפתורים וקישורים באמצעות מקש Enter, ולנווט בין רכיבי רדיו ותיבות סימון באמצעות מקשי החיצים, ולסמן אותם באמצעות מקש הרווח או מקש Enter.
בנוסף, משתמשי מקלדת ימצאו תפריטי דילוג על תוכן זמינים בכל עת באמצעות לחיצה על Alt+2, או כפריט הראשון של האתר בעת ניווט עם המקלדת. התהליך הרקע מטפל גם בהפעלת פופ-אפים על ידי העברת הפוקוס של המקלדת לעברם מיד עם הופעתם, ואינו מאפשר לפוקוס לנדוד החוצה.
משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי מקלדת כמו "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (כפתורים), ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לרכיבים מסוימים.
פרופילים נתמכים באתר שלנו
פרופיל בטוח לאפילפסיה: פרופיל זה מאפשר לאנשים עם אפילפסיה להשתמש באתר בצורה בטוחה על ידי ביטול סיכון לפרכוסים הנגרמים מהבהובים או אנימציות מסוכנות ושילובי צבעים מסוכנים.
פרופיל ללקויי ראייה: פרופיל זה מתאים את האתר כך שיהיה נגיש לרוב הלקויות בראייה כמו ראייה מתדרדרת, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ואחרות.
פרופיל מוגבלות קוגניטיבית: פרופיל זה מספק תכונות מסייעות שונות כדי לסייע למשתמשים עם מוגבלויות קוגניטיביות כמו אוטיזם, דיסלקציה, שבץ מוחי ועוד, להתמקד ברכיבים החשובים יותר בקלות.
פרופיל ידידותי ל-ADHD: פרופיל זה מפחית משמעותית הסחות דעת ורעש כדי לסייע לאנשים עם ADHD והפרעות התפתחותיות נוירולוגיות לגלוש, לקרוא ולהתמקד ברכיבים החשובים יותר בקלות.
פרופיל עיוורים (קוראי מסך): פרופיל זה מתאים את האתר לשימוש עם קוראי מסך כמו JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack. קורא מסך מותקן במחשב של המשתמש העיוור, והאתר תואם לשימוש עמו.
פרופיל ניווט במקלדת (מוגבלות מוטורית): פרופיל זה מאפשר לאנשים עם מוגבלות מוטורית להפעיל את האתר באמצעות המקלדת עם מקשי Tab, Shift+Tab ומקשי Enter. משתמשים יכולים גם להשתמש בקיצורי מקלדת כמו "M" (תפריטים), "H" (כותרות), "F" (טפסים), "B" (כפתורים), ו-"G" (גרפיקה) כדי לקפוץ לרכיבים מסוימים.
התאמות נוספות לממשק משתמש, עיצוב וקריאות
- התאמות גופן – משתמשים יכולים להגדיל ולהקטין את גודל הגופן, לשנות את סוגו, להתאים את הריווח, היישור, גובה השורה ועוד.
- התאמות צבעים – משתמשים יכולים לבחור בין פרופילי ניגודיות צבעים שונים כמו בהיר, כהה, הפוך ומונוכרום. בנוסף, משתמשים יכולים להחליף סכמות צבעים של כותרות, טקסטים ורקעים עם למעלה משבע אפשרויות צבע שונות.
- אנימציות – משתמשים עם אפילפסיה יכולים לעצור את כל האנימציות הרצות בלחיצת כפתור. האנימציות שנשלטות על ידי הממשק כוללות סרטונים, קובצי GIF ומעברי CSS מהבהבים.
- הדגשת תוכן – משתמשים יכולים לבחור להדגיש רכיבים חשובים כמו קישורים וכותרות. הם יכולים גם לבחור להדגיש רכיבים ממוקדים או מרחפים בלבד.
- השתקת אודיו – משתמשים עם מכשירי שמיעה עלולים לסבול מכאבי ראש או בעיות אחרות עקב השמעה אוטומטית של אודיו. אפשרות זו מאפשרת למשתמשים להשתיק את האתר כולו באופן מיידי.
- הפרעות קוגניטיביות – אנו משתמשים במנוע חיפוש המקושר לוויקיפדיה וויקימילון, המאפשר לאנשים עם הפרעות קוגניטיביות לפענח משמעות של ביטויים, ראשי תיבות, סלנג ועוד.
- פונקציות נוספות – אנו מאפשרים למשתמשים לשנות את צבע וגודל הסמן, להשתמש במצב הדפסה, להפעיל מקלדת וירטואלית ועוד פונקציות רבות אחרות.
טכנולוגיה מסייעת ותאימות לדפדפנים
אנו שואפים לתמוך בכמה שיותר דפדפנים וטכנולוגיות מסייעות, כדי שהמשתמשים שלנו יוכלו לבחור את הכלים המתאימים להם ביותר, עם כמה שפחות מגבלות. לכן עבדנו קשה מאוד כדי לתמוך בכל המערכות הגדולות המהוות למעלה מ-95% מנתח השוק, כולל Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera ו-Microsoft Edge, וכן ב-JAWS ו-NVDA (קוראי מסך), עבור משתמשי Windows ו-MAC.
הערות, תגובות ומשוב
למרות מיטב מאמצינו לאפשר לכל אחד להתאים את האתר לצרכיו, ייתכן ועדיין ישנם דפים או חלקים שאינם נגישים במלואם, נמצאים בתהליך הפיכה לנגישים, או חסרה להם פתרון טכנולוגי מתאים להפיכתם לנגישים. אנו ממשיכים כל הזמן לשפר את הנגישות שלנו, להוסיף, לעדכן ולשפר את אפשרויותיה ותכונותיה, לפתח ולאמץ טכנולוגיות חדשות. אם נתקלתם בבעיה בנגישות באתר או בכל אחד משירותינו, או אם יש לכם שאלות או הערות אחרות לגבי האתר, אתם מוזמנים לשלוח לנו דוא"ל לאחראי הנגישות בחברה, דורי חיקו, לכתובת support@gotoglobal.com ו/או ליצור איתנו קשר בדואר רגיל בכתובת לינקולן 20, קומה 2, תל אביב, ואנו נעשה כל שביכולתנו לחזור אליכם בתוך זמן סביר. יש לציין שאנו מפעילים מוקד טלפוני 24/7 במספר 9133* שיכול לסייע בכל עניין תפעול הרכב, הזמנה או כל עניין אחר.